نجیب میقاتی، نامزد حزب الله یا صیغه حزب الله ؟
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

نجیب میقانی، یک لبنانی تحصیل کرده در آمریکا،  نامزد حزب الله و متحدانش، برا ی تصدی مقام نخست وزیری، از سوی میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان ماًمور تشکیل کابینه شد. او توانست با برتری دو راًی به پیروزی برسد، او پشتیبانی شصت و پنج نماینده از صد و بیست و هشت نماینده مجلس لبنان را به دست آورد.

 

نجیب میقانی، پنجاه و پنج سال دارد، او پس از کشته شدن رفیق حریری نخست وزیر لبنان، به طور موقت به مدت سه ماه از تاریخ 19 آوریل تا 19 ژوئیه 2005 عهده دار مقام  نخست وزیری لبنان بود.

 

پیروزی نجیب میقانی بسیار شکننده است و آینده کشور لبنان و دولت وی روشن بنظر نمی رسد، او روی لبه تیغ حزب الله راه میرود و در صورت برآورده نکردن خواسته های غیر قانونی حزب الله، اگر بخت با او یاری کند و به سرنوشت رفیق حریری دچار نشود، عاقبت دولتش مانند سعد حریری از سوی حزب الله و متحدانش به سقوط کشانده خواهد شد. نجیب میقانی، باید بداند که در این ماجرا تنها نامزد! حزب الله نیست، بلکه درحقیقت به صیغه حزب الله در آمده است و پس از پایان کار به دور انداخته خواهد شد.

 

خیانت بزرگ ولید جنبلاط،  به ملت لبنان در این ماجرا برهمگان آشکار شد. او با همکاری تنگاتنگ با حزب الله خود را در خدمت حکومت اسلامی ایران قرار داده است. جنبلاط رهبر دروزی ها، که به دودوزه بازی معروف است، یک بار دیگر نشان داد که منافع شخص اش بر منافع ملی کشورش ارجحیت دارد.او در سقوط دولت سعد حریری با حزب الله همکاری و از نامزدی نجیب میقانی پشتیبانی کرد.

 

در بیستم اردیبهشت 1387، کمال فیاض، مسئول امنیتی پیشین تشکیلات حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان، به رهبری ولید جنبلاط ، در شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله حاضر شد و پرده از فساد اخلاقی و جنایات ولید جنبلاط در سال های 1980 تا 1987 برداشت. کمال فیاض افزود « ولید جنبلاط که از نظر اخلاقی، فردی فاسد است، با یک زن ایرانی در بیروت ارتباط برقرار می‌کند، و هنگامی که به خانه  این زن می رود و چشمش به دختر زیبای او می افتد برای این که به کام این دختر برسد در یکی از شب ها، زن ایرانی را از بالا ی ساختمان به پایین پرتاب می‌کند و او را می‌کشد.» به گفته منابع آگاه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مسئول بررسی این ماجرا می باشد.

 

در دنباله این نمایش تلویزیونی، کمال فیاض، ولید جمبلاط را متهم کرد که در قتل شیخ حسن خالد، «‌مفتی سابق لبنان‌» و «شیخ صبحی صالح»، یکی از  علمای اهل برجسته اهل سنت دست داشته است. تا پیش از این سوریه متهم به دست داشتن در این قتل ها شده بود.

 

منابع آگاه می گویند که حکومت اسلامی ایران به ولید جنبلاط اخطار کرده بود که اگر در راستای اهداف حزب الله گام بر ندارد، حکم بازداشت بین المللی وی را به جرم قتل یک ایرانی صادر خواهد کرد.

پنجم بهمن ماه- 25 ژانویه 2011


January 26th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی